پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118103
حجاب بازيگران وقتي از کشور خارج مي شوند/الگوهاي داخلي که زندگي غربي دارند+ تصاوير
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1376

به گزارش پايگاه خبر تحليلي پيرغار، در سايه غفلت مسئولين فرهنگي کشور اتفاقات فرهنگي بدي در حال رخ دادن است که چهره فرهنگي کشور را مخدوش کرده است.

چند سالي است که وضعيت پوشش روند نزولي به خود گرفته است و هر روز با به بازار آمدن طرح هاي جديد و مد هاي رنگارنگ، تجمل گرايي و فرهنگ غربي در کشور رواج پيدا مي کند.

يکي از مواردي که تأثيرزيادي بر وضعيت پوشش جوانان دارد، پوشش بازيگران و افراد مشهور است.

متأسفانه آنچه که مشاهده مي شود برخي از بازيگران با زير پا گذاشتن عرف و شان جامعه، از پوشاکي استفاده مي کنند که زيبنده فرهنگ اسلامي و ايراني نيست.

در اين ميان در سايه سکوت مسئولين متولي اين روند به شدت افزايش يافته است و برخي از بازيگران در عرصه قبح زدايي پيش‌تاز شده اند.

اخيراً تعدادي از بازيگران صدا و سيما که در داخل کشور زندگي مي کنند چند ماهي است که صفحات وب را از عکس‌هاي بسيار شخصي خود پر کرده اند تا جايي که برخي از عکس هاي وي فيلتر شده و قابل انتشار نيستند.

حتي يکي از اين بازيگران که در فيلم کلاه پهلوي نيز ايفاي نقش کرده است، در اقدامي عجيب در صفحه فيس بوک خود نيز ضمن انتشار تعدادي از اين عکس ها اين امر را براي خود يک مسأله شخصي برشمرده بود.

به نظر مي رسد اين شخص به دنبال برخي از بازيگران که پس از کشف حجاب از سوي هاليوود دعوت شدند، قصد دارد با جلوه نمايي و عريان کردن خود در مقابل دوربين ها توجه غرب را براي ورودش به فيلم هاي بي بند و بار غرب باز کند.

پيش از اين نيز بازيگران زيادي در راستاي ترويج فرهنگ بي حجابي اقدام به کشف حجاب و انتشار عکسهاي خود و خانواده خود در فضاي مجازي کرده اند.

مهناز افشار نيز اخيراً در يکي از فيلم هاي تاجيکستاني نقش آفريي داشته است که اين فيلم ساخت تاجيکستان با همکاري بعضي دست اندکاران سينماي ايران تهيه شده است.

پوشش مهناز افشار در اين فيلم به طوري است که با تعاريف حجاب کاملاً متفاوت است.

چندي پيش هم يکي ديگر از بازيگران ايراني با حضور در استراليا از کلاه به عنوان پوشش استفاده کرده بوده که سر و صداي زيادي به راه انداخت.

همچنين عکسايي از بهاره رهنما با کلاه منتشر شد که در اين عکسها هم از کلاه به عنوان پوششي براي اين بازيگر استفاده شده بود.

اکنون که در سال فرهنگ به سر مي بريم لازم است مديران صدا و سيما با عزم جدي و مديريتي جهاد گونه در راستاي مبارزه با اين قبح شکني قدم بردارند و جلوي اين قبح شکني ها را از سوي جامعه هنرمندان بگيرند.

هنرمنداني که در چند سال گذشته با پوشش هاي خاص خود همواره در همه محافل زبان زد بوده اند و گاهاً به عنوان الگوي مد ني به جوانان معرفي شده اند؛ الگوهايي غلط که معلوم نيست خودشان از کجا الگو مي گيرند؟

آيا قوانيني در کشور ما وجود ندارد که افرادي که به عنوان نماينده ايران و يک بازيگر مطرح به خارج از کشور مي روند بايد شئونات جامعه را رعايت کرده و نبايد عکسهاي شخصي خود را در فضاي مجازي منتشر کنند؟

نکته ديگر اينکه چرا مسئولين صدا وسيماي کشور پس از بازگشت اين افراد به کشور برخورد هاي لازم را با اين افراد نمي‌کنند؟

منبع: دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html